NemLog-in tilpasset
Digitaliseringsstyrelsen laver en ændring til NemLog-in. Ændringen træder i kraft i juni måned 2018.
Når ændringen er trådt i kraft, så vil det ikke længere være muligt at logge på med NemID via NemLog-in, hvis du er på en version 4.16 eller ældre af DitmerFlex.
Det er derfor vigtigt, at du inden juni måned sikrer dig, at din DitmerFlex-version er 4.17 eller højere.
Slet blanketter
Som det første led i vores indsats omkring understøttelse af GDPR har vi i denne version indført muligheden for at slette blanketter.
Funktionen kan tilgås to forskellige steder i systemet:
- Inde på en afsluttet blanket
- Inde på fanebladet "Søgning"
Inde på afsluttede blanketter har du fået en knap med teksten "Slet blanket", der giver adgang til at slette en blanket og alle de tilknytninger den har til en bruger m.m.
Når du klikker på knappen, kommer der en dialogboks op, så du bliver gjort opmærksom på, at hvis du sletter blanketten kan det ikke fortrydes efterfølgende.
Du har samme mulighed inde på fanebladet "Søgning". Her ligger muligheden under de 3 prikker i den yderste højre kolonne.
Du har derudover mulighed for at slette mange blanketter på én gang ved at markere ud for flere blanketter i den yderste venstre kolonner og derefter klikke på slet-ikonet.
Som tidligere beskrevet bliver blanketterne slettet i databasen og kan dermed ikke længere fremsøges.
Eksporter søgeresultater har flyttet plads
Muligheden for at eksportere søgeresultater på forskellig vis har flyttet placering på søgebilledet.
Tidligere lå mulighederne i bunden af søgebilledet som links.
Nu er de flyttet og er samlet under knappen "Eksportér", der er placeret på bjælken umiddelbart over søgeresultatet.
Bemærk, at muligheden "Eksportér til Excel" udelukkende kommer frem, hvis du har søgt på én blankettype i søgebilledet
Mindre nye funktioner og fejlrettelser
- I en periode er evalueringsmails blevet sendt til udfylder af blanketten i stedet for den modtager, der er defineret på arbejdsgangen. Det er nu rettet til, så det igen er modtageren defineret på arbejdsgangen, der modtager evalueringsmails.
- Det er nu muligt for administratorer at ændre på, hvordan værdier bliver sendt over i SLS sammen med lønkoder. Funktionen er ændret ved at give mulighed for at opsætte værdier for lønkoder og multiplikationsfaktorer til lønkoderne via en værdiliste i databehandlerne.
- Du kan ikke længere kopiere elementer ind de steder, hvor det ikke er muligt at drag-and-droppe de samme elementer ind.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.