Ny versionering af DitmerFlex
Vi har ændret vores versionering af DitmerFlex, så det fremadrettet bliver nemmere at regne ud, hvor ny ens version er i forhold til nyeste.
Versionsnumre vil fra nu af derfor bestå af et årstal efterfulgt af et punktum. Denne version har derfor nummer 2018.9, da det er den 9. version af DitmerFlex i år 2018.
Autogem og besked ved inaktivitet er tilpasset
Når du arbejder med en blanket, så er der i jeres organisationsindstillinger under overskriften "Konfiguration - System" en indstilling for, hvor ofte I gerne vil have autogemt kladder.
Selve funktionen er ikke ændret - der bliver fortsat autogemt efter det antal minutter, som du har angivet i indstillingen.
Til gengæld er indstillingen nedenunder, VisAutoSaveBlanketDialog, blevet tilpasset, så den udelukkende bliver vist, hvis du har haft en blanket åben, som du ikke har ændret i, i den periode du har indstillet autogem til.
Mindre nye funktioner og fejlrettelser
- Hvis du knytter en mailafsender til en "NyArbejdsgang" databehandlers output i form af et deeplink til en ny blanket, så bliver linket til blanketten nu dannet korrekt.
- Når du bruger elementet "Personoplysninger", viser CPR-nummeret som skrivebeskyttet og automatisk får udfyldt oplysningerne fra udfylder, så valideres CPR-nummerfeltet og det er ikke længere muligt at sende blanketten, medmindre der er udfyldt et CPR-nummer af formen xxxxxx-xxxx.
- Det er ikke længere muligt at genbruge en allerede eksisterende e-mail adresse, når du opretter dig som NemID bruger. På den måde kan vi forhindre, at ansatte med en intern bruger får oprettet en NemID bruger med samme e-mail adresse.
- Funktionen "Manuel Navision" der findes i administrationsdelen er lavet om, så der nu er en dropdownliste med de forskellige importere på. Når et opslag er gennemført bliver der givet en status tilbage til brugeren, så det er tydeligt, hvis servicen fejler. Derudover er fejlbeskeden kortet ned til selve fejlbeskeden uden at være pakket ind i kode.
- Blanketter med maildatabehandlere og digital post databehandlere der fejler, kan nu igen findes på "Mine blanketter" under overskriften "OBS! - blanketter som ikke kunne aflevere data".
- Blanketter der afleverer data kan nu igen findes på "Mine blanketter" under overskriften "Dine igangværende blanketter".
- Elementet "Dato" kunne tidligere blive overført forkert i forbindelse med databehandling, hvis det lå i en tabel, og hvis der var flere datoelementer ligeledes i tabeller. Der kunne i de tilfælde forekomme navnesammenfald i databehandlingen, hvis du ikke havde valgt at omdøbe dine elementer. Det kan ikke længere forekomme.
- CPR-nummerfeltet på brugere behøver ikke længere at være udfyldt.
- Farven på paneloverskrifterne på "Ny blanket" styres nu også af indstillingen for paneloverskrifterne i organisationens tema.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.