- Layout i administrationsdelen er opdateret
- Opret blanketter til mange brugere på én gang
- Navngivning af aktiviteter
- Ændring af facitelement
- Mindre nye funktioner og fejlrettelser
Layout i administrationsdelen er opdateret
Layoutet i administrationsdelen er blevet opdateret, så det har fået et mere tidssvarende udseende i forhold til skrifttype og knapper.
Da det er et rigtig stort stykke arbejde at forny brugergrænsefladen, så har vi startet med administrationsdelen.
Det er ikke hele administrationsdelen, der har kunnet komme med i denne version, så du vil opleve ændringer i layoutet i en periode, indtil det hele er på plads.
Opret blanketter til mange brugere på én gang
Du har hele tiden haft mulighed for at oprette en blanket for en anden bruger.
Den mulighed er nu udbygget med muligheden for at vælge en blanket, som du opretter et eksemplar af til mange brugere.
Det betyder, at du eksempelvis kan vælge at oprette en blanket til kørselsindberetning til alle dine kollegaer i ét hug.
Ud for hver arbejdsgang er der nu tre prikker, og når du klikker på dem, så får du mulighed for enten at oprette for en anden eller at udfylde for en anden.
Vælger du at oprette for en anden er muligheden nu blevet udbygget til, at du kan vælge alle eller udvalgte brugere, som du søger frem via parametre så som rettighedsgruppe, fritekst eller oprettet før eller efter en specifik dato.
Når du har søgt brugere frem, så kan du markere enten alle eller udvalgte brugere, hvorefter du klikker på knappen "Opret" i bunden af billedet.
Udover at kunne oprette nye blanketter, så har du også muligheden for at oprette en blanket til en bruger, der er en kopi af en tidligere blanket, hvis brugeren tidligere har udfyldt en blanket af samme slags.
Når blanketterne er oprettet, så klikker du på "Videre", og får nu mulighed for at sende en notifikation til brugerne.
Navngivning af aktiviteter
Du får nu mulighed for selv at navngive de aktiviteter, der tilføjes til en arbejdsgang.
Det betyder, at du fra nu af kan ændre på navnene "Start", "Udfyld", "Godkender" og "Slut", hvis det giver mening for din arbejdsgang.
I administrationsdelen af DitmerFlex vil du fortsat kunne se på aktiviteteten, hvilken type den er, men den kan derudover få et brugerrettet navn.
I brugerdelen vil det udelukkende være de navne, du har givet aktiviteterne selv, der bliver vist.
Ændring af facitelement
En tidligere begrænsning i facitelementet gjorde, at det ikke har været muligt at regne med negative tal i DitmerFlex.
Den begrænsning er nu fjernet, og det er derfor muligt at lave beregninger, der tidligere ikke kunne lade sig gøre.
Det betyder, at i de tilfælde, hvor et facitelement bruger beregningsnøglen - (minus), bliver tallene der indgår i beregningsnøglen trukket fra hinanden, i den rækkefølge de fremgår i blanketten.
I må meget gerne dele eksempler inde på Erfaringsudveksling om jeres brug af facitelementet.
Mindre nye funktioner og fejlrettelser
- Du får nu en besked på loginsiden, hvis du ikke har slået JavaScript til i din browser. Du bliver også henvist til en side, der beskriver, hvordan du slår JavaScript til, alt efter hvilken browser du bruger.
- Blanketter, der bliver taget ud af parkering, vil fra nu af komme med i AntalBlanketterBruger, der er et af de flettefelter, der kan sættes ind i E-mailskabeloner i administrationsdelen af DitmerFlex.
- Det er nu blevet meget nemmere at flytte rundt på elementer i Flexblanketter. Tidligere kunne det være svært at flytte elementer fra bunden af en lang Flexblanket til toppen.
- Direkte links til at oprette blanketter med kan ikke længere benyttes, hvis den bagvedliggende arbejdsgang er blevet slettet.
- I version 2018.10 og 2018.11 er det ikke muligt at tilgå punktet "Arbejdsgange" på menupunktet "Hjælp" i brugerdelen af DitmerFlex. Det er nu muligt igen.
- Import af Flexblanketter med værdilister er nu tilpasset, så værdilisterne automatisk matches på navn, hvis det er muligt. I de tilfælde, hvor der ikke er en værdiliste med samme navn i den DitmerFlex-installation der importeres til, så skal du mappe værdilisterne fra skabelonen med værdilister i den DitmerFlex-installation, som du vil importere skabelonen til.
- På API databehandleren er der blevet tilføjet en mulighed for at aktivere databehandleren.
- Inde i punktet "Brugerimport" i administrationsdelen kan du lave en testimport af brugere. Testimporten er nu udvidet til også at vise en advarsel, hvis der er brugere, der mangler enten et fornavn eller et efternavn, og dermed ikke kan importeres.
- I nogle tilfælde har et CVR-opslag kunnet resultere i en adresse, der ikke er virksomhedens hovedadresse. Det er nu tilrettet, så du altid vil få vist virksomhedens hovedadresse. I de tilfælde, hvor du har indstillet på elementet, at der skal vises P-nummer, der vil det i udgangspunktet også være P-nummeret tilhørende hovedadressen, der vises.
- Databehandleren "SLS Kontering" understøtter nu også segment 5 og 6.
- Nu kan du slette en arbejdsgang, selvom den er begrænset til kun at kunne startes af en eller flere rettighedsgrupper.
- Servicen til DitmerFlex er blevet hærdet, så den har nemmere ved at starte, hvis serveren den ligger på bliver genstartet. Du har i en periode kunnet opleve, at jeres services var stoppet, og det vil ikke ske på nær samme måde fremadrettet.
- Det er igen muligt at gemme alternative e-mailadresser til filboksen.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.