Procesbank
I denne version af DitmerFlex får du adgang til Procesbanken, som vi har fortalt om på kundeklubmøderne og har demoet på Digitaliseringsmessen i år.
Procesbanken indeholder indtil videre 100 simple arbejdsgange.
En simpel arbejdsgang er karakteriseret ved:
- kun at have aktiviteterne "Start" og "Slut"
- indeholder ikke elementer der trækker på integrationer
- bruger kun databehandlerne:
- SQL databehandler
- API databehandler
- Mail afsender
- Digitalpost afsender
- IMS
Arbejdsgangene er delt op i kategorier, så det er hurtigt at få overblik over mulighederne.
Derudover kan du søge i arbejdsgangene.
Du får adgang til Procesbanken, når du vil oprette en ny arbejdsgang.
Første valgmulighed vil altid være "Tom arbejdsgang", og for dig, der ikke har adgang til internettet, vil "Tom arbejdsgang" være den eneste mulighed. Det er dermed nødvendigt, at der er adgang til internettet, hvis du skal have adgang til Procesbanken.
Når du har fundet en arbejdsgang, som du gerne vil gemme i din DitmerFlex, så klikker du på "Tilføj arbejdsgang".
Nu får du mulighed for at omdøbe arbejdsgangen og beskrivelsen, så det passer til lige præcis din DitmerFlex. Derudover skal du placere arbejdsgangen i en kategori.
Til sidst er det vigtigt at bemærke som der står i det sidste skærmbillede, at du skal gennemgå flexblanketterne i forhold til værdilisteelementer, hjælpedokumentelementer og standardtekstelementer, så de bliver mappet op mod de korrekte lister og tekster i jeres DitmerFlex.
Mindre nye funktioner og fejlrettelser
- Du kan ikke længere oprette blanketter til inaktive brugere. Det gælder både for funktionerne "Udfyld for anden" og "Opret til anden".
- I databehandleren "NyArbejdsgang" er feltet "ValgtBrugerId" nu et påkrævet felt.
Feltet skal i øvrigt udfyldes med ID'et på en bruger - der kan ikke bruges navn, e-mail eller andet.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.